Λιμάνι θα πιάσει σε δύο χρόνια το τραμ.
Χθες υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του δικτύου του στον Πειραιά από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Χρήστο
Τσίτουρα, και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε., Δημ. Ντινόπουλο, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης και Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη.
«Τα έργα προχωρούν με βάση τον γνωστό σχεδιασμό» σημείωσε ο κ.
Χατζηδάκης, ο οποίος παραδέχτηκε ότι στην περίπτωση του τραμ υπήρξαν
«διάφορες περιπλοκές και καθυστερήσεις».Χθες υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του δικτύου του στον Πειραιά από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, Χρήστο
Τσίτουρα, και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε., Δημ. Ντινόπουλο, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης και Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη.
Προσέθεσε, πάντως, ότι πρόκειται για «ένα από τα έργα τα οποία θα συμβολίσουν, από την πλευρά τους, την επανεκκίνηση της μηχανής τουλάχιστον όσον αφορά τον κατασκευαστικό κόσμο της χώρας».
Η επέκταση του τραμ, η οποία αναμένεται να εξυπηρετεί περί τους 35.000 επιβάτες ημερησίως, θα έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. με 12 στάσεις. Θα ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και θα καταλήγει στο Λιμάνι του Πειραιά με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος».
Με αυτά τα χιλιόμετρα το συνολικό μήκος του δικτύου τραμ ανέρχεται στα 32,3 χλμ. διπλής γραμμής. Η επιβατική κίνηση από 65.000 που είναι σήμερα θα φτάσει τους 100.000 επιβάτες συνολικά.
Το τροχαίο υλικό του τραμ θα αποτελείται συνολικά από 60 οχήματα, 35 υπάρχοντα και 25 νέα, η απόκτηση των οποίων αναμένεται να δρομολογηθεί με διαγωνιστική διαδικασία τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.
Το κόστος κατασκευής συνολικά ανέρχεται στα 61,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός για την προμήθεια των οχημάτων φτάνει τα 45 εκατ. ευρώ.
Υπολογίζεται ότι η επέκταση του τραμ στον Πειραιά θα μειώσει την κυκλοφορία οχημάτων στην πόλη κατά περίπου 15.000.
Παράλληλα με την κατασκευή του τραμ θα γίνουν και έργα ανάπλασης σε ελεύθερους χώρους όπως οι Κοραή, Αλικάκου, Δεληγιάννη και η περιοχή της Ευαγγελίστριας.
Παράλληλα, ήδη προωθούνται η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ και οι επόμενες επεκτάσεις του δικτύου τραμ οι οποίες είναι:
- Β΄στάδιο επέκτασης προς Καλλίπολη
- Γ' στάδιο επέκτασης προς Κερατσίνι και Πέραμα
- Επέκταση προς Αργυρούπολη (Ελληνικό - Αμαξοστάσιο - Αργυρούπολη)
- Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Αρεως).
Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα εφαρμόσει από τον Αύγουστο η δημοτική αρχή του Πειραιά, σύμφωνα με τον Β. Μιχαλολιάκο. Προβλέπεται η δημιουργία περίπου 4.700 θέσεων στάθμευσης σε πέντε ζώνες, οι οποίες θα καταλαμβάνουν το Εμπορικό Κέντρο, το λιμάνι από τον Αγιο Νικόλαο έως το ύψος του Προαστιακού και τις περιοχές Φρεαττύδα, Πασαλιμάνι, Ευαγγελίστρια. Το σύστημα θα λειτουργεί από τις 9.00-21.00 και το Σάββατο από τις 9.00-17.00 με χρέωση από 0,50 ευρώ για μισή ώρα έως 5 ευρώ για τρεις ώρες, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι θα πληρώνουν 20 ευρώ τον χρόνο.
Πηγή : ethnos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου