Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά τρόπους για να μαζέψει περισσότερα
χρήματα
ώστε να κλείσει το δημοσιονομικό κενό και ανάμεσα στα σενάρια που επεξεργάζεται είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας, και η σημαντική
αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων.
Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες από τη μια θα αυξήσουν τα έσοδα από τα τέλη και από την άλλη θα δώσουν κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει. Το υπουργείο σχεδιάζει μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά 50% και αντικατάστασή τους από ένα “πάγιο” τέλος, στη προσπάθεια του να βάλει φρένο στην κατάθεση πινακίδων, που μόνο το 2015 έφτασαν στις 100.000. Μάλιστα εξετάζεται και ένας τέλος που θα πληρώνουν όσοι καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους.
Επειδή τα έσοδα δεν μπορούν να μειωθούν, την μείωση των τελών θα επωμιστούν να την πληρώσουν όσοι κινούν τα οχήματά τους. Γι’αυτό, εξετάζονται παράλληλα αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων. Οι αυξήσεις αναμένεται να επηρεάσουν τη λιανική τιμή της βενζίνης κατά 10%, του πετρελαίου κίνησης (εξίσωση με τον ΕΦΚ της βενζίνης), του υγραερίου κίνησης και πιθανότατα του φυσικού αερίου κίνησης.
Τελικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί, καθώς υπάρχει προβληματισμός για την αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης αφού αυτή θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία, καθώς επηρεάζει τη βιομηχανία και τις εμπορευματικές μεταφορές. Επίσης, μια αύξηση στο πετρέλαιο πρόκειται να ανοίξει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα της τιμής μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης δημιουργώντας και πάλι κίνητρα για λαθρεμπόριο.
Το υπουργείο εξετάζει επίσης αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ, με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης (5-50% επί της εργοστασιακής αξίας με βάση τον κυβισμό) θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2002 και θεωρείται ότι έχει κάνει τον κύκλο του.
Επίσης, έχει ήδη αποφασιστεί το ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015. Η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος του Μαΐου οδεύει για τη βουλή και θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Όλα τα παραπάνω τελούν υπό διερεύνηση. Η Ομάδα Εργασίας, η οποία συστάθηκε με απόφαση του Ευκλείδη Τσακαλώτου προκειμένου να διερευνήσει όλες τις πτυχές φορολογίας στον κλάδο των αυτοκινήτων, θα πρέπει να παραδώσει το πόρισμά της έως τις 29 Απριλίου.
Πηγή : autoblog.gr
ώστε να κλείσει το δημοσιονομικό κενό και ανάμεσα στα σενάρια που επεξεργάζεται είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας, και η σημαντική
αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης των καυσίμων.
Το υπουργείο Οικονομικών αναζητά αλλαγές για τα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες από τη μια θα αυξήσουν τα έσοδα από τα τέλη και από την άλλη θα δώσουν κίνητρο σε πολλούς φορολογούμενους για να παραλάβουν και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει. Το υπουργείο σχεδιάζει μείωση των τελών κυκλοφορίας κατά 50% και αντικατάστασή τους από ένα “πάγιο” τέλος, στη προσπάθεια του να βάλει φρένο στην κατάθεση πινακίδων, που μόνο το 2015 έφτασαν στις 100.000. Μάλιστα εξετάζεται και ένας τέλος που θα πληρώνουν όσοι καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους.
Επειδή τα έσοδα δεν μπορούν να μειωθούν, την μείωση των τελών θα επωμιστούν να την πληρώσουν όσοι κινούν τα οχήματά τους. Γι’αυτό, εξετάζονται παράλληλα αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης καυσίμων. Οι αυξήσεις αναμένεται να επηρεάσουν τη λιανική τιμή της βενζίνης κατά 10%, του πετρελαίου κίνησης (εξίσωση με τον ΕΦΚ της βενζίνης), του υγραερίου κίνησης και πιθανότατα του φυσικού αερίου κίνησης.
Τελικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί, καθώς υπάρχει προβληματισμός για την αύξηση στο πετρέλαιο κίνησης αφού αυτή θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στην οικονομία, καθώς επηρεάζει τη βιομηχανία και τις εμπορευματικές μεταφορές. Επίσης, μια αύξηση στο πετρέλαιο πρόκειται να ανοίξει ακόμη περισσότερο την ψαλίδα της τιμής μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης δημιουργώντας και πάλι κίνητρα για λαθρεμπόριο.
Το υπουργείο εξετάζει επίσης αλλαγές στη φορολόγηση της απόκτησης ΙΧ, με παρεμβάσεις στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης. Το τέλος θα υπολογίζεται κατά κύριο λόγο με βάση την αξία του οχήματος και λιγότερο με βάση τον κυβισμό. Ο σημερινός τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης (5-50% επί της εργοστασιακής αξίας με βάση τον κυβισμό) θεσπίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2002 και θεωρείται ότι έχει κάνει τον κύκλο του.
Επίσης, έχει ήδη αποφασιστεί το ψαλίδισμα του κινήτρου απόσυρσης έως και 20% σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι το τέλος του 2015. Η τροπολογία για την παράταση της απόσυρσης έως το τέλος του Μαΐου οδεύει για τη βουλή και θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Όλα τα παραπάνω τελούν υπό διερεύνηση. Η Ομάδα Εργασίας, η οποία συστάθηκε με απόφαση του Ευκλείδη Τσακαλώτου προκειμένου να διερευνήσει όλες τις πτυχές φορολογίας στον κλάδο των αυτοκινήτων, θα πρέπει να παραδώσει το πόρισμά της έως τις 29 Απριλίου.
Πηγή : autoblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου